Onder 30 Mpg – Waarom nu de tijd is om een alternatieve brandstof auto te kopen

Alleen al in 2006 werden meer dan 80 miljoen voertuigen op alternatieve energie verkocht. Een plotselinge versnelling van de markt voor voertuigen op alternatieve brandstoffen (AFV) is deels te danken aan de inzet van zowel de overheid als particuliere entiteiten om de normen voor brandstofefficiëntie te verhogen. Nu de gasprijzen herhaaldelijk stijgen, zijn alternatieve brandstoffen aantrekkelijk geworden voor zowel bedrijven als consumenten.

Een voertuig op alternatieve brandstof (AFV) is een auto die rijdt op een andere brandstof dan benzine, diesel of ethanol. De veelzijdigheid van AFV’s stelt consumenten in staat een andere brandstofbron te kiezen, terwijl ze de flexibiliteit behouden om hun auto te laten rijden op benzine of een combinatie van benzine en alternatieve brandstoffen.

De 2006 Pontiac G6 laat kopers kiezen tussen benzine met een octaangehalte van 93, diesel met een octaangehalte van 87 of turbodiesel met een octaangehalte van 87. De G6 biedt de consument ook vier verschillende vier-cilinder motor opties: 2.2 Ltr Base, 2.8 Ltr Base, 3.2 Ltr Base, en 3.8 Ltr Base. De top van de zes-cilinder motor opties is de turbo 3.5 Ltr.

AFV’s leveren over het algemeen vergelijkbare brandstofverbruikscijfers op als conventionele auto’s. Wanneer men de totale brandstofcijfers vergelijkt, kan een AFV ongeveer 50% meer kilometers afleggen dan een vergelijkbaar conventioneel voertuig.

Of de consument nu kiest voor een AFV of een superlader in zakformaat om zijn brandstofefficiëntie op te drijven, hij moet eerst de techniek, de prijs en de rijeigenschappen van de auto evalueren.

Top aandrijflijn opties

De 2006 Pontiac G6 wordt standaard geleverd met een 2.2L Base 6-cilinder auto. Deze 16 kleppen, DOHC motor is ideaal voor wie iets betere prestaties wil met minder dure gereedschappen en onderdelen. Hij levert maximaal 184 pk met handgeschakelde 5-versnellingsbak, maar biedt comfortabel plaats aan vier volwassenen. Een 2.8L Base 6-cilinder auto is ook beschikbaar, met hetzelfde vermogen en dezelfde prestaties, maar met een automatische transmissie met vijf versnellingen.

De G6 is een tweedeurs sedan of tweedeurs coupé. In naamsbekendheid brengt Pontiac twee verschillende carrosseriestijlen op de markt: zonder en met scharnieren. Bij nader inzien hebben de Bonnet en hinge Cabriolet modellen een aparte styling.

 

 

De brandstofefficiëntie, zoals gemeten door EPA city/highway schattingen, is zeer goed. De Pontiac G6 heeft een van de beste verbruiksratio’s: Over het algemeen vereist hij routine-onderhoud met slechts het minimum aantal vereiste uitstapjes naar het auto-centrum.

Motorkap/scharnier Cabriolet bevat extra stylingelementen, waaronder motorkap openingen

De Pontiacosphere beschikt over een eigen keuze aan motoren: een 2.8L Turbo-Diesel V6 (18 waar beschikbaar) en een 3.2L DOHC V6 (16 kleppen) (terwijl 16/20 keuzes beschikbaar zijn). Beide carrosseriestijlen bieden alleen de basismotor. Het kan raadzaam zijn om de grotere te nemen.

De Pontiac G6 biedt een goed rijgedrag en schema, wat goed is voor de praktijk op de weg. Sommige consterior keuzes, echter, zijn twijfelachtig. De motorkap is CAFE gevoelig, maar nog steeds handelbaar. Je buren zullen je er niet mee uitlachen.

99% van de kopers die normaal een Gau Hemi convertor kopen, zullen deze waarschijnlijk negeren. Als ze serieus zijn over het omzetten, zullen ze waarschijnlijk genoegen nemen met een aftermarket set.

Al met al is de Pontiac G6 1.8L,ZL1, vooral de G6 3L, een indrukwekkend pakket. Autobezitters genieten met volle teugen van zijn functies en voordelen tegen een betaalbare prijs. Het is de motorkap aan de auto’s van de klasse ’06. Kopers zullen het eenvoudig vinden om hun voertuigen om te toveren in spel. Beschouw het als een avontuurlijke uitrusting voor uw volgende off-road excursie in het weekend. Het exterieur is opvallend en het interieur, comfortabel. Al met al uitstekend voor elke autoklasse, op elk moment.