Hybride auto’s – Accu toyota yaris hybrid

Accu toyota yaris hybrid

De producent van hybride voertuigen noemt het hybride voertuig een serie hybride auto, wat betekent dat het een verbrandingsmotor op benzine combineert met een elektromotor en accu’s voor de elektromotor. De motor en de motor bestaan nu samen in één voertuig, de hybride. De hybride kan twee wielen of alle vier de wielen aandrijven. De benzinemotor wordt gebruikt om de auto af te remmen voor energieproductie, vandaar de naam hybride. Wanneer de hybride niet meer nodig is slaat de motor energie op in de batterijen. Wanneer een hybride in rust moet overkappen, draagt de motor in energie over aan de accu’s. Deze laadt de accu’s voortdurend op. Wanneer de benzinemotor op het punt staat te verslijten, draagt hij de energie rechtstreeks over aan de accu’s als hulp. Dit is de reden waarom het een serie hybride wordt genoemd.

 

Accu toyota yaris hybrid

 

De interne verbrandingsmotor in hybride is zeer krachtig en genereert een grote hoeveelheid paardenkracht. De energie die door de verbrandingsmotor wordt geproduceerd, wordt aan de elektromotor toegevoegd om het vermogen te verhogen. Met behulp van de elektromotor kan de hybride versnellen en remmen en veel paardenkracht produceren.

Door het slimme informatiecentrum in hybride auto’s is het nu onmogelijk om het precieze tijdstip van een dreigende botsing te voorzien. De datacentra aan boord staan klaar om informatie te ontvangen van de sensoren aan boord, die op hun beurt de autocomputer inlichten over de hoogte, snelheid en andere informatie over de positie van het voertuig. De computer geeft op zijn beurt een suikerlaagje aan de gegevens, zodat het niet lijkt alsof ze afkomstig zijn van een bedwelmd persoon of een voorwerp op de weg. Het sensorsysteem aan boord wordt dus beschouwd als een OEM-auto systeem.

Accu toyota yaris hybrid – Drie soorten hybride auto’s

Er zijn drie soorten hybride auto’s. De eerste is de serie. Het is een slimme auto, zoals de naam al doet vermoeden, die een serie hybride is. Hij heeft de benzinemotor en de elektromotor. De benzinemotor is apart en heeft zijn eigen componenten. De elektromotor en de accu’s zijn ook gescheiden. De accu’s worden automatisch en/of extern opgeladen door middel van regeneratief remmen, wat beter bekend is als de dynamo. De hybride wagens kunnen werken op de conventionele elektrische motor, maar hebben ook de benzinemotor nodig om het nodige pro-actieve vermogen te creëren om de batterijen alleen voldoende opgeladen te maken om de wagen met de gepaste snelheid voort te stuwen.

Het tweede type wordt de parallelle genoemd. Het is een soort hybride tussen de serie en de parallel. Hij heeft dezelfde compacte vorm en een ongelooflijke brandstofefficiëntie. Hij kan worden opgeladen zoals de batterijen en zijn belangrijkste kenmerk is dat de gasmotor het voertuig niet gedurende een langere periode hoeft aan te drijven. De parallelle hybride auto Elektrische aandrijfmotor lijkt sterk op de interne verbrandingsmotor.

Een andere hybride bestaat uit een wiel-naar-wiel configuratie, maar heeft niet de batterijen die nodig zijn voor de parallelle of serie hybriden. Het heeft een krachtigere motor, een breder scala van toepassingen en ten slotte een oplaadbaar energie-opslagsysteem. genaamd de stand-alone energie-opslagsysteem. Hiermee kan de hybride auto lange afstanden rijden zonder te hoeven worden opgeladen.

Het is duidelijk dat de auto-industrie zich nu sterk concentreert op de hybride auto, omdat deze een ijkpunt zal zijn voor de toekomst van de auto-industrie. En we kunnen er zeker van zijn dat met een grote vraag en snel stijgende prijzen, de auto-industrie snel meer en meer geavanceerde auto-systemen zal integreren.

Voor meer informatie druk hier